Jihočeský energetický ombudsman

Pád dodavatele energií Bohemia Energy přivedl do složitých situací i spoustu Jihočechů. Nejvíc zranitelní jsou teď lidé s nízkými příjmy, kteří musí přejít
k dodavateli poslední instance a ten jim často nastaví zálohy řádově vyšší, než měli dřív, a to zejména u plynu. Jihočeský kraj proto hledá způsoby, jak jim co nejlépe pomoci.
"V minulém týdnu jsem byl svědkem případu, kdy jedné seniorce vyměřili násobně vyšší zálohy, než měla a teprve po intervenci našich kolegů a prokázání reálných spotřeb za minulá období došlo k jejich snížení. Tahle zkušenost mě vedla k myšlence vytvořit na krajském úřadě "energetického ombudsmana". Tedy call linku, na které se naši kolegové budou snažit Jihočechům poradit, jak se v dané situaci zorientovat a také jim pomoct při jednání s dodavatelem poslední instance," popsal hejtman Martin Kuba.
Pomáhat chce podle hejtmana Jihočeský kraj především v tom, aby podmínky nebyly ani pro ty ekonomicky nejzranitelnější skupiny Jihočechů likvidační. "Všichni chápeme, že ta situace je složitá a my neumíme nikomu zajistit lacinou elektřinu nebo plyn. Můžeme ale pomoct při jednáních
s dodavatelem poslední instance, protože není možné, aby například senioři museli obětovat valnou část svých příjmů na zálohy za energie, když jejich prokazatelná spotřeba odpovídá zálohám daleko nižším. A právě pro seniory a sociálně ohrožené skupiny bude tahle pomoc fungovat," doplnil hejtman s tím, že se obrátí na dodavatele energií, jako je v Jihočeském kraji společnost E.ON a požádá o spolupráci. "Ano, chci zástupce E.ONu požádat o spolupráci. Vím, že i pro ně je ta situace složitá, ale měli bychom udělat společně maximum, abychom ochránili ty nejzranitelnější," potvrdil Kuba.
Call linka bude spuštěna ve středu 3. listopadu od 8:00 hodin. Zaměstnanci kraje tak budou zájemcům k dispozici na čísle 386 720 398 každý všední den od 8:00 do 16:00 hodin. Dotazy je možno též směřovat na e-mail: pomahamejihocechum@kraj-jihocesky.cz.
